سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با خرد است که آدمیان به ستیغ دانش می رسند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :1
کل بازدید :16375
تعداد کل یاداشته ها : 18
103/2/12
6:50 ع

افتتاح 11 هزار واحد مسکن مهر پردیس در نیمه اول امسال

عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرهای عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرهای جدید کشور خبر داد

جدید کشور از افتتاح 11 هزار واحد مسکن مهر پردیس در نیمه اول امسال خبر داد.

خبرگزاری فارس: افتتاح 11 هزار واحد مسکن مهر پردیس در نیمه اول امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حبیب‌الله طاهرخانی پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان تهران، مدیرعامل شرکت توزیع برق نواحی استان تهران، مسئولان امور مالیاتی، آبفای شرق استان، مخابرات استان تهران و ... برگزار شد، در خصوص افتتاح 11 هزار واحد مسکن مهر در هفته دولت هماهنگی‌های لازم را به عمل آورد.

وی در خصوص افتتاح مسکن مهر در پردیس و این جلسه اظهار داشت: تمرکز جلسه امروز برای تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی بود و با حمایت فرماندار شهرستان پردیس و معاون وی، تمام مباحث در حوزه‌های آب، برق، گاز و مخابرات بررسی شد تا با هماهنگی کامل تا پایان نیمه اول امسال، حداقل 11 هزار واحد مسکن مهر آماده افتتاح شود.

عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرهای جدید کشور افزود: اکثر این واحدها در فاز 11 و بخشی در فازهای 3 و 9 شهر جدید پردیس است که جلسات امروز با دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز برای تأمین خدمات زیربنایی این واحدها بود و زمان‌بندی‌ها برای ادارات گاز، برق، آبفا، مخابرات و ... مشخص شد تا کارها را تا پایان نیمه اول امسال به اتمام برسانند.

وی تعامل بین دستگاه‌ها را برای تکمیل مسکن‌ مهر ضروری دانست و گفت: در این جلسه، مشکلی که بدون راه‌حل باشد وجود نداشت؛ زمانی که برنامه افتتاح گفته شد، تمام ادارات اعلام آمادگی کردند و مشکلات خدمات‌دهی به فازها با راهکارهای مختلف رفع شد و چشم‌انداز کار بسیار مثبت است و امیدواریم با حمایت رسانه‌ها و مسئولان، کار ساخت پروژه‌های مسکن مهر به‌زودی به اتمام برسد.

معین ویژه مسکن مهر شهر جدید پردیس، نوآوری را در شهرهای جدید از اولویت‌های شرکت عمران خواند و ادامه داد: تلاش داریم در زمان افتتاح تمام امکانات فراهم باشد؛ حتی در این جلسه مقرر شد تا سیستم تلفن‌های وای‌فای با سیم‌کارت‌های ثابت در واحدهای مسکن مهر استفاده شود که بنا بر اظهارات مدیران مخابرات این سیستم در ارائه اینترنت پرسرعت کارآمدتر است و پس از بررسی‌های فنی و مالی این خطوط و همچنین آنتن‌دهی تلفن در این فازها نیز برای زمان افتتاح تأمین می‌شود.

طاهرخانی در خصوص اقدامات آبفا نیز گفت: مهم‌ترین بحثی که بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت نیرو وجود دارد، مبالغ حق انشعاب و هزینه‌های نصب است؛ در دولت قبل هیئت وزیران مصوبه‌ای داشت که تا پایان سال 90 حق انشعاب آب، فاضلاب، برق و... را ثابت کرده بود.

وی تصریح کرد: تعدادی تا آن زمان مبالغ را پرداخت کرده بودند؛ اما بخش عمده مسکن مهر به‌خصوص شهر جدید پردیس که 83 هزار واحد آن در سال 1391 آغاز شده بود، مشمول این طرح نمی‌شد.

طاهرخانی ادامه داد: اصل عدم توافق بین ما این است که آبفا مبالغی را برای انشعابات و حق نصب اعلام می‌کند که بسیار بالاتر از 250 تا 400 هزار تومان است و رقم‌هایی بالای 5 و 6 میلیون تومان را برای نصب اعلام کرده‌اند و رقم‌هایی را که در جلسات بیان می‌کنند، بسیار بالاست.

عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرهای جدید کشور افزود: در حال حاضر، توافقی بین شرکت عمران و آبفا صورت گرفته که مقرر شد کمک‌هایی را در حوزه‌های تأمین خط دو انتقال آب و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پردیس و... انجام دهیم.

طاهرخانی بیان کرد: مقرر شده قرارداد هیئت وزیران دولت قبل در خصوص حق انشعاب‌ها مورد قبول باشد ولی فقط تورم‌های سالانه در این مبالغ اعمال شود.

وی ادامه داد: پذیرش این توافق خبر خوبی است که در سطح کلان می‌تواند مشکلات را رفع کند تا دیگر در این حوزه چالشی نداشته باشیم و مبلغ ثابت به همراه تورم مبنای دریافت حق انشعاب از متقاضیان خواهد بود.

عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرهای جدید کشور در خصوص رفع مشکلات در حوزه برق نیز گفت: در خصوص انتقال برق یک مشکل اساسی داشتیم که خوشبختانه با همکاری برق منطقه‌ای استان تهران مقرر شد تا پست سیار فشار قوی از شهریار به پردیس منتقل شود.

طاهرخانی ادامه داد: بنا به گفته مسئولان اداره برق با انتقال یکی از سه پست سیار فشار قوی موجود در کشور، مشکل اصلی شهرستان پردیس نیز رفع می‌شود و در فرایند خارج کردن این پست از خط شهریار و انتقال آن به پردیس هستیم که تا شهریورماه این انتقال انجام می‌شود.

معین ویژه مسکن مهر پردیس در خصوص ساخت مدارس در پروژه‌های مسکن مهر گفت: همزمان با استقرار جمعیت، به‌تدریج مدارس ساخته خواهد شد و تاکنون 25 مدرسه تحویل آموزش و پرورش شده است و 30 مدرسه نیز در حال ساخت است که این تعداد مدارس ساخته‌شده کفایت حضور مردم را در منطقه می‌کند.

عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرهای جدید کشور افزود: بیشتر منابع ساخت مدارس از تهاتر اراضی با پیمانکاران و از منابع داخلی شرکت عمران شهر جدید پردیس تأمین شده و از آورده متقاضیان برای ساخت مدارس استفاده نشده است.

طاهرخانی بیان کرد: متقاضیان زیادی نیز با درخواست تأسیس مدارس غیرانتفاعی مراجعه می‌کنند که با تأیید اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، زمین لازم را برای احداث مدرسه در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم و در بحث آموزشی مشکل حادی در پردیس نداریم


  
  

عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرهای جدید کشور:

نقل و انتقال مسکن مهر در پردیس آغاز شد

عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرهای جدید کشور از آغاز نقل و انتقال مسکن مهر در پردیس خبر داد و گفت: شرط مهم اجرای این برنامه، حضور متقاضی و ثبت‌نام کننده اول است.

خبرگزاری فارس: نقل و انتقال مسکن مهر در پردیس آغاز شد

حبیب‌الله طاهرخانی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارسدر شرق استان تهران در خصوص نقل و انتقال مسکن مهر و زمان اجرایی شدن آن اظهار داشت: در این زمینه، هفته گذشته نیز دفتر امور مسکن کارگاهی آموزشی را دایر کرد.

وی گفت: طبق بازخوردهایی که از شهرهای دیگر گرفته بودیم و علی‌رغم اینکه امکانات سامانه‌ای آماده و دستورالعمل‌های آن توسط وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده بود، بازخوردهایی داشتیم که در برخی شهرها این مورد اجرایی نشده و در جلسه‌ای که داشتیم، نظرات شهرهای مختلف در این موضوع اخذ شده است.

عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرهای جدید کشور افزود: مانع جدی در اجرایی شدن این مورد وجود ندارد؛ اما یک‌سری موانع محدودتری دیده می‌شود و در حال حاضر نیز نقل و انتقال ثانویه مسکن مهر قابل اجراست.

طاهرخانی بیان کرد: این طرح در خیلی از شهرها مانند سهند و... اجرا شده؛ اما در شهرهای جدید اطراف تهران به‌صورت جدی ورود پیدا نکرده بودیم که مطابق با دستورالعمل ذکرشده می‌توان این نقل و انتقال را انجام داد.
وی در خصوص زمان اجرایی شدن نقل و انتقال مسکن مهر در شهر جدید پردیس گفت: این آمادگی در کارگزاری شرکت عمران شهر جدید پردیس وجود دارد و بستر سامانه‌ای فراهم و آموزش لازم در کارگاه‌های آموزشی به کارکنان داده شده است و هیچ مشکل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری وجود ندارد؛ اگر متقاضیان برای نقل و انتقال به کارگزاری مراجعه کنند، از امروز این طرح قابل اجراست.

عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرهای جدید کشور افزود: تعدادی از متقاضیانی که فروش اقساطی دارند، باید از طریق بانک کار را آغاز و سپس به شرکت عمران شهر جدید پردیس مراجعه و نقل و انتقال را پیگیری ‌کنند.

طاهرخانی بیان کرد: متقاضیانی که پروژه مسکن آن‌ها تکمیل نشده، می‌توانند به کارگزاری مسکن مهر شرکت عمران شهر جدید پردیس مراجعه کنند و از سوی شرکت عمران به بانک معرفی می‌شوند تا ادامه کار انتقال حذف متقاضی اول و ورود متقاضی جدید را در سیستم انجام دهند.
عضو هیئت‌مدیره شرکت شهرهای جدید کشور ادامه داد: این نقل و انتقال مطابق با دستورالعمل ابلاغی وزارت راه و شهرسازی است؛ تعداد زیادی از واحدهای مسکن مهر به اشکال مختلف دست به دست شده است و می‌توان گفت در این انتقال‌های غیررسمی برخی افراد متضرر شده‌اند و پرونده‌هایی نیز در دستگاه قضا در این خصوص تشکیل شده اما با این اقدام، راه کلاه‌برداری برای افراد سودجو بسته خواهد شد.

طاهرخانی افزود: اولویت نخست برای نقل و انتقال با افرادی است که متقاضی اول به همراه خریدار به کارگزاری مراجعه کنند؛ در حال حاضر افرادی که با وکالت‌نامه و ... واحد را خریداری کرده‌اند، نباید حضور پیدا نکنند.

وی تصریح کرد: اولویت با حضور فیزیکی متقاضی اول به همراه خریدار است و زمان حضور آن دسته از افراد که با وکالت‌نامه و... واحد را خریداری کرده‌اند، متعاقباً اعلام خواهد شد


  
  
شهردار پردیس:
بوستان خلیج فارس شمالی در پردیس آماده افتتاح شد

شهردار پردیس از اتمام پروژه بوستان خلیج‌فارس شمالی و آماده افتتاح شدن این طرح عمرانی و خدماتی خبر داد.

خبرگزاری فارس: بوستان خلیج فارس شمالی در پردیس آماده افتتاح شد

محمد لاله امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: امور عمرانی شهرداری پردیس در چند حوزه مختلف دنبال می‌شود؛ از جمله این بخش‌های عمرانی و خدماتی، توسعه و احیای فضای سبز شهری در قالب اجرای طرح‌های متنوع نظیر احداث بوستان و تفرجگاه‌های متعدد در نقاط مختلف شهر است.

شهردار پردیس اضافه کرد: بر همین اساس، پروژه‌های مختلفی در این زمینه تعریف شد و از سال گذشته مراحل اجرایی خود را آغاز کرد که از آن جمله، می‌توان به بوستان خلیج‌فارس شمالی اشاره کرد.

به گفته لاله، این طرح عمرانی و خدماتی در وسعت دو هکتار و با اختصاص اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال احداث شد و به پایان رسید.

وی ادامه داد: در این طرح، امکاناتی نظیر آب‌نمای مجهز به سیستم نورپردازی، آلاچیق، ست ورزشی، وسایل بازی کودکان، مسیر عبور معلولان، پیاده‌رو و کافی‌شاپ در نظر گرفته شده است.

شهردار پردیس اضافه کرد: همچنین واحد فضای سبز شهرداری پردیس به میزان 20 هزار مترمربع فضای سبز در این پروژه اجرایی کرده است.

لاله ضمن ارائه گزارشی از شرایط بوستان‌های سطح شهر اظهار داشت: در حال حاضر، 25 بوستان شهری در پردیس احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در این مجموعه از پارک‌های تفرجگاهی، امکاناتی نظیر ست ورزشی و همچنین وسیله بازی کودکان برای رفاه حال شهروندان نصب شده است.

شهردار پردیس یادآور شد: از دیگر طرح‌های عمرانی و خدماتی در حال اجرای شهرداری پردیس می‌توان به بوستان الغدیر، نخستین خانه کشتی و اولین گود زورخانه شهر، نخستین دارالقرآن شهر، پارک اضطرار، بوستان نورالشهدا، پارک آموزش ترافیک، تالار بزرگ فرهنگی شهر، ساماندهی ورودی شهر و همچنین طرح‌های جدول‌گذاری و آسفالت‌ریزی و فضای سبز معابر و خیابان‌های شهری اشاره کرد.

لاله بیان داشت: همچنین در سال گذشته، طرح‌های مختلفی نظیر سرای محله ابن‌سینا واقع در فاز دو، سرای محله جانبازان واقع در فاز سه، کتابخانه شهدای گمنام در فاز سه، بوستان شقایق در فاز سه، ساماندهی محوطه بازار هفتگی در فاز یک، ساماندهی خیابان دکتر حسابی، زیرسازی و آسفالت معابر خرمدشت و احداث مخزن آب گلدره در ایام‌الله دهه مبارک فجر و هفته دولت به بهره‌برداری رسید.


  
  
شهردار پردیس خبر داد
اختصاص 4 میلیارد ریال به احداث «تالار فرهنگی بزرگ شهر»

شهردار پردیس از اختصاص اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال برای تداوم احداث پروژه «تالار فرهنگی بزرگ شهر» در سال جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: اختصاص 4 میلیارد ریال به احداث «تالار فرهنگی بزرگ شهر»

محمد لاله امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: طرح ساخت تالار فرهنگی بزرگ شهر پردیس از سال 89 آغاز شده و در حال حاضر، با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی در حال انجام است.

وی ادامه داد: این طرح در حال اجرا، در ضلع شمالی پارک «مشاهیر» و جنب میدان امام خمینی (ره) قرار دارد.

شهردار پردیس با اشاره به مختصات فیزیکی این طرح خاطرنشان کرد: تالار بزرگ فرهنگی شهر پردیس در زمینی به مساحت 6 هزار مترمربع، در چهار طبقه و سطح اشغال یک هزار و 600 مترمربع احداث می‌شود.

لاله با اینکه این سازه عظیم به‌وسیله اتصالات پیچ، مهره و سقف در قالب دو پوسته مجزا مراحل پایانی امور عمرانی خود را سپری می‌کند ادامه داد: پروژه مذکور با توجه به حجم گسترده قرار است در چند فاز مختلف احداث و طی سالیان آتی به بهره‌برداری برسد.

به گفته شهردار پردیس، تالار فرهنگی بزرگ شهر پردیس بعد از بهره‌برداری به‌عنوان محلی برای برگزاری برنامه‌های متعدد و تشکیل همایش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لاله در ادامه با تأکید بر لزوم توسعه امور فرهنگی در شهر پردیس خاطرنشان کرد: شهر و شهرستان پردیس به‌ واسطه اجرای طرح‌های عمرانی و پروژه‌های خانه‌سازی در مسیر پرشتاب رشد جمعیت قرار دارد.

وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در این زمینه، فراوانی گونه‌های فرهنگی در این شهر است که باید با دقت و هوشمندی وافر از این مهم به‌عنوان یک فرصت بهره برد.

شهردار پردیس افزود: از این‌رو، باید در راستای توسعه امور فرهنگی در دو حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تلاش کرد


  
  
شهردار پردیس خبر داد
افتتاح نخستین دارالقرآن شهر پردیس در هفته دولت

شهردار پردیس از اتمام مراحل احداث نخستین دارالقرآن این شهر و افتتاح آن در هفته دولت سال جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: افتتاح نخستین دارالقرآن شهر پردیس در هفته دولت

محمد لاله امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: دارالقرآن پردیس برای توسعه علوم قرآنی و حدیث توسط شهرداری پردیس ساخته شده است.

وی ادامه داد: امور فرهنگی دیگری شامل برگزاری مسابقات قرآنی، تهیه و تولید اقلام فرهنگی و شناساندن آموزه‌های ناب قرآنی به نسل امروز در ردیف دیگر برنامه‌های قابل اجرا در این مرکز قرار دارد.

رئیس ستاد نماز جمعه شهرستان پردیس معتقد است، از دارالقرآن پردیس می‌توان به‌عنوان یک اتاق فکر قوی در راستای توسعه مبانی قرآنی در جامعه بهره برد.

وی تصریح کرد: این روزها ایران اسلامی به‌ویژه نوجوانان و جوانان در معرض هجمه فرهنگی دشمن قرار گرفته‌اند و با توجه به آسیب‌های ناشی از این عنادورزی، باید در زمینه توسعه علوم قرآنی تلاشی بسیار به خرج داد؛ چراکه به‌واقع این کتاب نورانی هدایتگر انسان در همه اعصار و دوران است.

لاله با اشاره به ویژگی‌های فیزیکی پروژه دارالقرآن شهر خاطرنشان کرد: این مجموعه فرهنگی در زمینی به مساحت 250 مترمربع ساخته شده است.

به گفته وی، برای اجرای این پروژه که در فاز سه و جنب طرح‌های مسکن مهر ساخته شده، 3 میلیارد و 750 میلیون ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

رئیس ستاد نماز جمعه شهرستان پردیس تصریح کرد: نمازخانه، کلاس‌های آموزش، سالن همایش، بخش تأسیسات، اتاق نگهبانی و غیره برای این مجموعه در نظر گرفته شده است.